پخش عمده لوازم الکتریکی

رضا عبدی ۰۹۱۲۷۶۶۳۸۹۷

شرکت عبدی الکتریک

تهران، جاده شهریار

پنل ال ای دی چیست

انواع پنل دایره ای و مربعی

پنل LED نژاد چراغ های سقفی می باشد.ساختار پنل های ال ای دی در سال های اخیر رشد به سزایی داشته است.

پنل‌های LED با طراحی نوینی که دارد، برای تامین نور محیط ها و فضا های بسته و باز قابل استفاده میباشد. و جایگزین بهتری برای چراغ های فلورسنت است.

از مهم ترین ویژگی پنل های ال ای دی میتوان گفت انعطاف‌پذیری بالا در طراحی، طول عمر بالا، سازگاری با نرم‌افزارهای مختلف و دیگر ویژگی های پنل را در این مقاله خواهیم پرداخت.

پنل های led منبع نوری می باشد که روی سقف یا دیوار میتوان نصب کرد. پنل های انواع متفاوت در بازار موجود است که در این مقاله به انواع پنل ها خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از انواع پنل های موجود در عبدی الکتریک به صفحه ما مراجعه کنید.

کاربرد پنل LED

پنل های LED کاربرد های متفاوتی دارد در این بخش به تعداد از کاربرد های پنل خواهیم پرداخت

پنل‌های LED برای طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها شامل کاربردهای تجاری و مسکونی مناسب می‌باشد. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای پنل‌های روشنایی اشاره خواهیم کرد.

در اداره ها

پنل های ال ای دی در اداره ها باعث زیباتر شدن محیط کار شما می شود. با استفاده از پنل های ال ای دی آسمان نما می توان روشنایی بهتری در محیط کار به وجود می اوریم.

اتاق‌های کنفرانس و سمینار

پنل های ال ای دی همان گونه که برای محیط کار مناسب است، برا اتاق های کنفرانس و سمینار های نیز مناسب می باشد. پنل های ال ای دی توانایی این را دارند که بدون کاهش میزان نور و طول عمر بالای پنل، خاموش و روشن شوند.

مراکز تحصیلی و آموزشی

پنل های ال ای دی به طور مداوم در کلاس های درسی قابل استفاده می باشند. پنل های ال ای دی در کلاس های درسی محیطی با روشنایی و نور مناسب برای آموزش به کودکان و نوجوانان فراهم می آورند.بنابراین این محیط مناسب باعث ایجاد تمرکز بالا و علاقه برای شرکت در کلاس برای دانش آموزان ایجاد می شود.

در حالت کلی پنل ها باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش مبلغ صورتحساب برق ماهانه خواهند شد.

بیمارستان

استفاده کردن از پنل های LED در بیمارستان ها محیطی آرام و با روشنایی مناسب ایجاد می کند. پنل های LED مصرف انرژی کمتری و طول عمر بالا تر نسبت به محصولات روشنایی دیگر دارد.

اگر قصد دارید که در بیمارستان ها از لامپ هایی استفاده کنید که علاوه بر روشنایی، اشعه UV ساطع کنند و ویروس ها و باکتری های موجود در آن مکان را از بین ببرند، به صفحه انواع لامپ مراجعه کنید.

مراکز تجاری و مغازه ها

از پنل های LED نیز در مراکز های خرید، مجتمع های تجاری و غیر نیز استفاده می شود.

منازل مسکونی

پنل های LED کاربرد های زیادی دارد و میتوان در منازل نیز استفاده کرد.

انواع پنل ال ای دی

پنل های LED انواع مختلفی دارد که در این بخش از مقاله به چند مورد از کاربرد پنل خواهیم پرداخت :

پنل های LED به دو صورت میباشد روکار و توکار :

  • پنل های LED سقفی توکار: پنل های هستن که دارای ضخامت بسیار کمی و داخل سقف نصب می شود. توجه داشته باشین قبل از نصب پنل های LED، باید مکان نصب آن را در سقف تعیین کنید تا بعد ها به مشکل بر نخورید.
  • پنل های LED سقفی روکار : پنل های هستن که با کمک گرفتن از یک قاب نصب میشود و میتوان استفاده کرد. اکثراً LED پنل های توکار، توانایی تبدیل به روکار رو دارند. اما توجه داشته باشین که بعضی از پنل های ال ای دی قفط به صورت توکار در بازار عرضه می شود.

چند مورد از انواع پنل نیز باهام برسی کنیم :

پنل های بیضی و مربعی

بسیاری از پنل های LED به شکل مربع و بیضی در بازار عرضه می شود. ابعاد پنل های مربع و بیضی به طور معمول: 30*30 | 60*60 می باشد. البته توجه کنید که ابعاد دقیق نمی باشد.

پنل های بیضی و مربعی
نمونه ای از پنل های مربعی

پنل های دایره ای

پنل های دایره ای LED با ابعاد بزرگ به طور ساده به صورت معلق نصب می شود. پنل های دایره ای شکل که ابعاد کوچک تر دارند به صورت روکار و توکار در امکان های مختلف امکان استفاده می باشد.

پنل های دایره ای
نمونه ای از پنل های دایره ای

 پنل‌های Edge Light

نمونه دیگری، از نوع پنل های LED که منبع اصلی نور، دور پنل می باشد. به گونه ای که نور از کنار پنل وارد می شود و از سطح پنل خارج می شود. این نوع پنل ها پرطرفدار می باشد.

 پنل های Back Light

در این نوع از پنل ها، منبع روشنایی از پشت پنل می باشد. این نوع از پنل ها در زمره پنل هایی با عمق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

میتوان گفت که از بهترین و با کیفیت ترین نوع برند پنل، افراتاب و مهند می باشد. شما میتوانید با مراجعه به لیست قیمت عمده پنل ها، انواع آن را مشاهده کنید.

کیفیت نور پنل LED

پنل های LED، نوعی ماده نوری می باشد که طراحی آن به گونه ای است که در هنگام اتصال به منبع تغذیه، نوری مناسب و با کیفیت عرضه کند. صفحه هدایت کننده و دیفیوزر با کمک هم سعی می کنند که نوری یکنواخت را تولید کنند.

تکنولوژی های استفاده شده در پنل باعث روشنایی یکنوخت و با کیفیت در امکان مختلف میباشد.این عمر سبب شده است که نور پنل LED هیچ گونه لرزش نوری، تابش اشعه فرا بنفش و غیره فراهم می کند.

نوردهی پنل های LED بسیار بیشتر از سایر محصولات روشنایی مانند لامپ های فلورسنت و .. است.

مزایا پنل ال ای دی

در تکنولوژی جدید جهت روشنایی از پنل های LED به صورت گسترده استفاده می شود. در این قسمت از مقاله سعی داریم به چند مورد از مزایا پنل LED بپردازیم.

  1. طراحی های مختلف: همان گونه که در قسمت انواع پنل LED پرداختیم، به این نتیجه می رسیم که پنل های LED انواع های مختلفی دارند که برخی از آن ها دایره ای و برخی 4 گوش می باشد.
  2. طول عمر مفید: محصولات روشنایی دارای فناوری LED می باشد، که به دلیل وجود LED در تولیدشان، از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. که این امر باعث شده است که به طور مداوم از پنل LED استفاده کرد.
  3. نوری سالم: در پنل های LED هیچ گونه ماده مضری استفاده نشده است. در این صورت پنل LED فاقد هر گونه مواد سمی است.
  4. بازده و بهره نوری بالا: پنل های LED نسبت به توان و شارژ نوری که دارد، بازده نوری بالا را عرضه می کند. به دلیل وجود های تراشه های ال ای دی می باشد
  5. امکان کنترل از راه دور: در بعضی از پنل های LED به کمک ریموت و کنترل های مخصوص شدت نور را میتوان تنظیم کرد.
  6. نصب آسان: پنل های توکار و روکار را میتوان به راحتی نصب کرد.
  7. مصرف انرژی کمتری: این محصولات همانند لامپ های رشته ای،فلورسنت و غیره از مصرف انرژی کمتری برخوردار می باشد.
  8. طیف رنگی مختلف: دمای رنگ یک پنل LED، رنگ پنل را مشخص می کند که این رنگ نور برحسب درجه کلوین سنجیده می شود.
  9. ضمانت تعمیر و تعویض : اگر به محصولات سایت ما مراجعه کرده باشید متوجه می شوید که بعضی از محصولات ما ضمانت تعممیر یا تعویض دارد.
  10. مقاومت بالا: همان گونه که در مقاله لامپ اس ام دی گفتیم، پنل های ال ای دی از مقاومت چندانی برخوردار است.

ابعاد پنل LED

همان گونه که متوجه شدیم پنل های ال ای دی در دو مدل دایره ای و 4 گوش می باشد.

در مدل دایره ای آنها را با مقیاس قطر اندازه گیری می کنند. در پنل های دایره ای شکل توکار دارای یک مقیاس دیگر به نام قطر برش می باشد که بیان گر قطر حفر می باشد.

در مدل چهارگوش نیز به دو شکل مربع و مستطیل عرضه می شود.

پنل هایی 4گوش با ابعاد زیر امروزه از بیشترین کاربرد برخوردار هستند:

  • پنل LED ۲۰*۲۰
  • پنل ۳۰*۳۰ LED
  • پنل LED ۴۰*۴۰
  • پنل led ۶۰*۶۰
  • پنل ۳۰*۶۰
  • پنل ۱۲۰*۶۰
  • پنل ۱۲۰*۳۰ و …

اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

پنل های LED دارای یک قاب آلومینیوم با وزن بسیار کم می باشد. پنل های LED از چند لایه تشکیل شده که در ادامه چند مورد را معرفی خواهم کرد:

  1. قاب پنل LED: فرم و قاب پنل ها معمولا از آلومینیوم جنس می باشد که پنل ها وزن بسیار کمی دارد. آلومینیوم باعث می شود که نشت نور و گرما از پنل خارج شود.
  2. تراشه های ال ای دی: یکی از مهم ترین لایه تشکیل دهنده پنل LED سقفی، تراشه های آ« می باشد. نکته مهم این است که بدون تراشه های LED، نوری نیز وجود ندارد.
  3. صفحه هدایت کننده نور: سرعت نور خروجی و کیفیت پنل به این بخش هدیت کننده نور بستگی دارد.
  4. دیفیوزر: در این بخش نور انتشار می شود و در مقابل پنل قرار می گیرد. وظیفه مهم دیفیوزر، توزیع و انتقال نور یکنواخت به تمام قسمت های مختلف در سطح پنل می باشد.
  5. صفحه بازتابنده نور: نوعی صفحه انعکاس است که در پنل می باشد و یکی از قابلیت های آن بک لایت بودن پنل ها نیز می باشد. این لایه از مواد نانوتکنولوژی ساخته شده است. بازتاب نور را اطلاح می کند.
  6. درایو پنل led سقفی: قابلیت این بخش به جریان یکنواخت نوری و استانداردی برای پنل را نیز فراهم می کند. درایو LED، برق شهری 220ولت از نوع AC را به ۱۲ ولت از نوع DC تبدیل می کند.
اجزای تشکیل دهنده پنل LED

مواد و رنگ در پنل LED

یکی از مناسب ترین مواد برای قاب پنل آلومینیوم است.که در پشت پنل می باشد

چیپ هایLED معمولا ازآلومینیوم، آرسنید و گالیوم درست می شود.

ناخالصی موجود به جهت ایجاد الکترون‌های آزاد و افزایش هدایت مواد نیمه‌هادی اضافه می شود.

این ناخالصی‌ها توانای تعیین رنگ چیپ‌ها را دارد که چگونه بدون استفاده از فیلتر، رنگ مورد نظر قابل دستیابی باشد. چیپ‌های ال ای دی به طور معمول قابلیت ایجاد رنگ سفید را دارد.

رنگ نور پنل سقفی

  • ۳۰۰۰ درجه کلوین رنگ آفتابی عرضه می شود.
  • ۴۰۰۰ درجه کلوین رنگی نچرال و به اصطلاح یخی عرضه می شود
  • ۶۰۰۰ درجه کلوین رنگ مهتابی عرضه می شود.

پنل LED دوستدار محیط زیست

تکنولوژی به کار رفته در پنل های ال ای دی نوع تکنولوژی سبز برای تامین نور می باشد. پنل های ال ای دی هیچ نوع اشعه ای از خود تولید نمی کند. و همین طور در فرایند تولید پنل ها تقریبا از هیچ نوع مواد آلودگی استفاده نمی شود. همه مواد استفاده شده در پنل قابل بازیافت می باشد. این وپژگی یکی از مهم ترین ویژگی پنل است که اصلا به محیط زیست آسیب نمی زند

من رضا عبدی هستم از پخش عبدی الکتریک شما میتوانید از طریق تماس یا واتساپ محصولات مدنظر خود را سفارش دهید.

با تشکر از شما بیننده عزیز که تا آخر این مقاله همراه ما بودین، برای اطلاع از آخرین اخبار موجودی به صفحه اینستاگرام و تلگرام مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

درخواست مشاوره خرید عمده لوازم الکتریکی